קוראים

מופעל על ידי Blogger.
יום חמישי, 6 בינואר 2011

postheadericon דיל היום משתיקים באלימות לקוחות לא מרוצים


חברת דיל היום, אחת מחברות הקופונים הפעילות בישראל בחרו להשתיק באלימות את הלקוחות הלא מרוצים שלהם. אנשי דיל היום מחקו באופן גורף את כל הביקורות ואת כל התלונות של הלקוחות הלא מרוצים מעמוד הפייסבוק שלהם ובכך לא רק הראו כי אינם יודעים להתמודד עם ביקורות ותלונות, אלא כי אינם יודעים לפעול נכון בפייסבוק. הגרוע מכל הוא כי אנשי דיל היום יצרו כעס ואנטגוניזם בקרב הלקוחות הלא מרוצים ויתכן גם שעוררו את חשדם של שאר הלקוחות האחרים.

עמוד הפייסבוק של דיל היום כולל את כל המבצעים והקופונים היומיים של החברה. לעמוד כעשרת אלפים חברים, מה שמראה כי החברה השקיעה לא מעט בגיוס החברים. מטבע הדברים סביר להניח שכאשר מדובר על קופון יומי, מאות שותפים עסקיים ואלפי לקוחות לא הכל יתקתק באופן מושלם ולאו דווקא בגלל דיל היום עצמם. סביר שפה ושם יהיו תקלות, אולי החברות מפשלות, אולי ישנן אי הבנות. סביר להניח שפה ושם יהיו לקוחות לא מרוצים. במקום שחוטבים עצים, גם עפים שבבים.

לרוב, הדרכים המקובלות לטפל בלקוחות לא מרוצים מבחינה שיווקית, תדמיתית וכמובן מבחינת קשרי לקוחות הן: קודם כל להקשיב, לבדוק את הטענות והתלונות, לחזור עם תשובות הולמות ואולי אפילו לפצות באופן סמלי את הלקוחות הלא מרוצים. באופן זה ניתן גם להפוך את הלימון ללימונדה - לקוח לא מרוצה שהתלונן וקיבל יחס טוב וטיפול אישי משביע רצון, יהפוך לא רק ללקוח מרוצה, אלא גם ללקוח קבוע וממליץ. יותר מזה, כאשר הדברים פומביים, הרי לקוחות אחרים יראו כי מדובר בחברה רצינית.

דיל היום פעלו בדיוק ההפך ואפשר לומר באופן חד משמעי שמעבר לחוסר המקצועיות שהפגינו, הם יצרו הרבה כעס והרבה הדים שליליים אשר עלולים לפגוע בהם בעתיד.

ככלל, מחיקת תגובות בפייסבוק היא דבר חמור במיוחד. לא מדובר באנשים אנונימיים. הרי הגולשים בפייסבוק הם אנשים בעלי שם, תמונה, וחיים שלמים שחשופים לחברים ו/או לציבור כולו. כאשר חברה מוחקת תגובות, היא מראה לא רק על חוסר הבנת המדיה, אלא על פעילות אלימה ודורסנית. אין ספק שמחיקת התגובות של דיל היום היא בבחינת ירי ברגל.


1 תגובות:

Tsahi אמר/ה...

כנראה שבדיל היום לא מכירים את המשפט ש:
"...לקוח לא מרוצה אחד עושה הרבה יותר רעש מ100 לקוחות מרוצים....".
אולי הם בעצם רוצים לקוחות עצבניים ורעשיים - רק שבטווח הארוך זה לא רק שלא מצרף לקוחות חדשים אלא מכחיד את העסק ופוגע במוניטין שלו.
הדוגמה הטובה ביותר היא פרשת הסיליקון בחלב של תנובה.
עד היום אנשים זוכרים להם את זה.
ואני אישית כבר לא קונה שום מוצר של תנובה.
יש תחליפים טובים הרבה יותר...